לימוד על נוהל אירוע חריג

כדי לדעת יותר טוב כיצד לפעול ולהתכונן לאירועים חריגים- עברנו בקלאבהאוס לימוד על מהו אירוע חריג ואיך נכון להתנהל לפני, תוך כדי ואחרי.
ניתנו גם דגשים רלוונטיים לאירוע חריג שהתרחש בקלאבהאוס לפני מספר חודשים.
למדנו להפריד בין  אירועים חריגים לפי מודל "רמזור" של משרד הבריאות:

אדום: אירוע שקורה עכשיו ומהווה סכנה למישהו מהקהילה (דוגמאות: חבר שנפצע בחוג משוטטים, חבר שמאיים לפגוע או פוגע בעצמו או באחרים, רעידת אדמה וכדו').
צהוב: מצב מקדים שיכול במקרה ולא יטופל נכון להתדרדר לאירוע אדום (דוגמאות: חבר שיש התדרדרות מתמשכת בהתנהגות שלו או שני חברים שמתרחש ביניהם סכסוך מתמשך).
ירוק: שיגרת היום יום שבה המשימה העיקרית היא מניעה על ידי יצירת אווירה נעימה ומכבדת, שיח ותרבות מכבדים המסייעים בהפחתת אירועים חריגים.

בניגוד לאירוע חריג נקודתי – סימנים מקדימים לא תמיד פשוטים לזיהוי. עם זאת יש חשיבות יתרה בזיהויים של סימנים מוקדמים שכן העבר מלמד שאלו מביאים בסופו של דבר למצב קיצון של אירוע חריג.

במהלך אירוע חריג, מוטלות על הצוות שורה של התנהגויות אחראיות אותם הם חייבים להכיר, לגבי החברים רצוי שיתרחקו מהאירוע ויתערבו כמה שפחות, על מנת לאפשר לצוות לסיים את האירוע החריג כמה שיותר מהר. 

מניעתם של אירועים חריגים והשלכותיהם יכולה לקרות על ידי למידה והכרות עם המצבים הנפשיים השונים, כך בהמשך היום למדנו על מצב הנקרא דיסוציאציה (ניתוק) ואיך אפשר\כדאי להתמודד אתו.

הלמידה על אירועים חריגים התבססה על מצגת שהועברה על ידי משרד הבריאות למנהלי מסגרות שיקום.
הרעיון בהעברתה בקלאבהאוס היא ליצור מצב של שותפות בידע בין החברים לאנשי צוות בכל מה שקשור להתמודדות עם אירועים חריגים ומניעתם. 

3 אנשים בתמונה באמצע קטע דרמטי נצאת עלית